Wednesday 13 November 2013

Yasmin J Hunwick

Dari mana datang, pemikiran teringat arwah anak gadis yang manis itu. Senyumannya yang indah, raut wajah pan asian, pandangan mata yang amat redup dan sejuk mata memandang. Dia adalah Yasmin Johan atau lebih sinonim dan dikenali dari kalangan bloggers, twitter-ians, facebookers dan instagramers sebagai Yasmin J Hunwick.


Gadis manis berdarah kacukan inggeris-melayu yang pernah menggemparkan rakyat Malaysia satu ketika dahulu, pada tanggal 3 JUNE 2012 ketika berusia 17 tahun akibat kemalangan motorsikal bersama dua sahabatnya. Kehilangan yang sungguh tragis, lebih memilukan arwah pernah memuat naik gambar terakhir ke dalam Instagram beliau, ibarat mengetahui dan merasai masanya akan tiba. Mimpi mimpi arwah beberapa bulan sebelum kemalangan tragis yang sangat menginsafkan kita semua.


Lebih setahun pemergiannya. Setiap kali teringat pasti air mata menitis kerana sedih dan pilu bila ingat semua yang beliau alami sebelum kemalangannya itu. Secara tidak langsung, pemergiannya telah membuka mata ramai manusia yang buta akan dunia selama ini bahawa mati tidak mengenal usia. Bila tiba masa itu, tidak terlewat sesaat atau cepat sesaat.



Al-Fatihah

1 comment:

IMA SALSUZAIMA said...

tetiba rasa insaf..takut.. :'(