Tuesday 22 October 2013

Istimewa



Entah kenapa.
Hari demi hari.
Aku makin suka dengan kamu.
Aku makin senang dengan kamu.

Entah kenapa.
Aku ternanti nanti nota nota kamu.
Aku senang dengan diskusi kita.
Tak kerap seperti zaman mula bercinta tetapi padat. 

Entah kenapa.
Keadaan aku berbeza. Seperti hilang diri yang dulu.
Ego, emosi, tangis, cemburu dan amarah lenyap.
Yang wujud hanya kepercayaan, mengambil berat dan mengasihi.

Entah kenapa.
Hati aku makin suka cara kita sekarang.
Umpama kita sedang berjalan ke fasa yang baru.
Ke alam yang menuju keredhaan Ilahi.

Entah dimana datangnya..
Kita dapat give and take bersama.
Tanpa masalah. Tanpa debat dan bantahan.
Kita kini tidak mudah berjanji.
Sebaliknya kita berusaha memperbaiki.

Jujur, aku suka diskusi kita.
Aku senang cara kita kendali hubungan ini.
Aku boleh bahagi masa, lebih teratur.
Antara keluarga, kamu dan pelajaran.

Adakah ini dinamakan jatuh cinta kali ke sejuta?
Tapi perasaan kali ini lain, tak seperti selalu.
Ibarat aku telah temui dan percaya..
Kita ada jodoh. Kita akan bersatu.
Kita akan punya zuriat yang soleh solehah.

Dan.. aku yakin akan kamu.
Boleh menjaga aku.
Boleh membimbing aku.
Membetulkan kekhilafan.
Mengajar aku erti kehidupan.

Dan.. aku yakin..
Aku telah temui dia bakal suamiku.
InshaALLAH. Kamu orangnya..


Atau mungkin ini perubahan pemikiran ku?
Mungkin.

Yang pasti.
Aku jatuh hati lagi pada kamu.
Tanpa jemu dan aku suka perasaan ini.


Hari demi hari, aku ternanti nanti.
Perjalanan bagaimana akan kita tempuhi.
Jalani bersama, pegangan yang erat.
Untuk melangkah bersama kamu.
Jatuh susah senang bahagia bersama.


Terima kasih.

Didikan.
Ketegasan.
Kemarahan.
Ketegangan.

Itu demi mematangkan kita.
Itu demi masa depan bersama.




You are so different from the others. Yes, you really are.
I will fight and we will fight for this relationship. ILY abang.

No comments: